Terug My IDEWE – gratis welzijnsplatform voor werknemers en werkgevers
- Home
- Aanbod
- Kennis & tools
- My IDEWE – gratis welzijnsplatform voor werknemers en werkgevers
My IDEWE – gratis welzijnsplatform voor werknemers en werkgevers
Ontdek de online platformen van IDEWE om het welzijn in je organisatie te versterken.
My IDEWE Personal - voor werknemers
In My IDEWE Personal bekijken je medewerkers hun medische gegevens op smartphone of pc. Ze zien er aan welke welzijnsrisico’s ze blootgesteld zijn en krijgen inzicht in hun gezondheidsparameters zoals BMI en bloeddruk.
Je werknemers hebben er ook toegang tot alle infobrochures van IDEWE en een overzicht van hun medische afspraken, attesten en vaccinaties. Voor jou betekent dat: minder administratie, minder brieven versturen en dus minder papier gebruiken. Ineens goed voor de planeet.
In My IDEWE Personal krijgen je werknemers:
- informatie over hun gezondheid – BMI, buikomtrek, bloeddruk, zicht, gehoor, bloedwaarden ...
- inzicht in de welzijnsrisico’s op het werk – stress, rugklachten, gevaarlijke stoffen … inclusief advies om ze te vermijden
- nuttige data en documenten – vaccinaties, attesten, medische afspraken, gegevens van het IDEWE-preventieteam, resultaat tuberculinetest invullen …
Download de communicatie-toolkit met een affiche, flyer en video om te delen.
Ontdek My IDEWE Personal in de video:
My IDEWE Klantenzone – voor werkgevers
Je preventie- en welzijnstaken nemen toe, in aantal én in complexiteit. Hoe beheer je ze doeltreffend en tijdsefficiënt? Dat is een van je grootste uitdagingen.
Een greep uit je prioriteiten:
- bijblijven met de wetgeving en ontwikkelingen in je sector
- bijleren over preventie en bescherming en die kennis toepassen op je beleid
- wettelijk verplichte documenten op tijd invullen en opleveren
- medische onderzoeken van je werknemers inplannen en monitoren
- doelstellingen uit je Jaaractieplan (JAP) en Globaal Preventieplan (GPP) halen
Op My IDEWE Klantenzone volg je jouw preventiedossier tot in de puntjes op. Een overzicht van de onderdelen:
- Homepage – preventie- en veiligheidsnieuws over je sector, algemeen preventienieuws en info over opleidingen en webinars, tools en infobrochures
- Preventie – een helder zicht op je Dynamisch Risicobeheersingssysteem (DRBS), inclusief voorbeelddocumenten en acties voor je Jaaractieplan en Globaal Preventieplan
- Kalender – je agenda met preventietaken: medische onderzoeken, opleidingen, bedrijfsbezoek van je IDEWE-contactpersoon, …
- Personeel – de gegevens van je personeel, inclusief hun gezondheidsbeoordelingsformulieren
- Facturen – een gedetailleerd overzicht van je facturen
- Contacten – de gegevens van de contactpersonen in jouw organisatie en die van je IDEWE-preventieteam
- Rapportering – een overzicht van de prestaties van je preventieteam, de stand van je preventie-eenheden, afwezigheden op medische onderzoeken, …
- Instellingen – beheer van meldingen en My IDEWE-gebruikers
- Je vertrouwt op wetenschappelijk geverifieerde informatie.
- Al je documenten en gegevens zitten gestructureerd op één beveiligde plaats.
- Je dossier blijft up-to-date.
- Je mist geen enkele deadline en voldoet aan alle wettelijke verplichtingen.
- Je rekent op klantenservicemedewerkers om je vragen te beantwoorden.
Log in op My IDEWE Klantenzone
IDEWE beveiligt je gegevens strikt. Bekijk ons privacybeleid.
Blijf altijd op de hoogte: schrijf je in op de IDEWE-nieuwsbrief
Met duiding van autonome experts, én in heldere taal!
Blijf mee met alle ontwikkelingen in welzijn & preventie
Ontvang als eerste updates rond wetswijzigingen